Kontakt os
Læs, hvad DLG Energi kan tilbyde af elaftaler
Service & Energi / Energi / El

Vi tilbyder tre forskellige elaftaler

Kontakt os for professionel rådgivning om den elaftale, der passer bedst til dig.
  • El Fastpris: Prisen pr. kWh ligger fast over en periode på mellem 9 og 48 måneder. Når aftalen er indgået, gælder elprisen uanset, hvordan elmarkedet udvikler sig i aftaleperioden. Vælg Fastpris, hvis du ønsker at kende prisen på forhånd, så du kan lægge et sikkert budget.

  • El Spotpris: Har du en timeaflæst elmåler, kan du vælge spotpris. Prisen følger svingningerne på elmarkedet time for time. Produktionssituationen påvirker prisen. Når vinden blæser eller sneen smelter i de svenske og norske fjelde, er prisen typisk lav. Og den er høj, når det er koldt og efterspørgslen derfor stiger. Vælg Spotpris, hvis du har en timeaflæst måler og gerne vil udnytte lave priser på elmarkedet og samtidig tør tage risikoen for prisstigninger.

  • El Flexpris: Prisen følger udviklingen i markedet og ændres fra måned til måned. Vælg Flexpris, hvis du gerne vil se markedet lidt an, eller i en mellemperiode, hvor du venter på en fastpris.

Kontakt din lokale DLG Energi kontaktperson og få den aftale, der passer bedst til dig

DLG Nordjylland 3368 7000
DLG Vestjylland 3368 7250
DLG Østjylland 3368 6300
DLG Sydjylland 3368 5300
DLG Fyn 3368 5100
DLG Øst 3368 4200

 

Kontakt DLG Kundeservice på 3368 6000 eller på dlgkundecenter@dlg.dk.

Enklere elmarked efter 1. april 2016

Elleverandøren skal nu viderefakturere elafgifter og distribution fra netselskabet. Dermed får du som kunde én samlet elregning med både elforbrug, elafgifter og distribution. Det gør det meget enklere at få overblik over den samlede udgift til el. Den nye samlede regning kommer fra DCC Energi, som DLG Energi har været partnere med siden juli 2015.  Det nye selskab er en af de førende energiforretninger i Danmark og henvender sig til både private, erhverv og landbrug.

Landbruget serviceres fortsat gennem DLG Energi, der tilbyder en bred vifte af energiprodukter og energiservices, herunder diesel, fyringsolie, brændstofkort, smøreolier, biobrændsel, elektricitet og naturgas.   

Spørgsmål om el

  • Har du spørgsmål til din regning eller skal melde flytning, skal du ringe til DCC Energi på 7010 2700, hverdage kl. 8-16.
  • Oplever du strømsvigt eller har nettekniske spørgsmål, skal du ringe 7611 6602 - servicevagten svarer døgnet rundt.
  • Har du spørgsmål til din elaftale, skal du ringe til din DLG Energi kontaktperson.
Se gældende handels- og tillægsbetingelser for el.

Ofte stillede spørgsmål om el

Spørgsmål

Svar

Modtager jeg så kun én elregning fremover?

Ja, efter 1. april 2016 modtager du kun én elregning. Dit netselskab sender ikke mere en særskilt regning på afgifter og distribution, i stedet modtager du én samlet regning fra DCC Energi, som DLG Energi har været partnere med siden juli 2015.

Hvordan ved I, hvad I skal fakturere?

Hver måned modtager vi måledata fra dit netselskab, som vi benytter til at fakturere.

Hvorfor skal jeg have nye leveringsbetingelser?

De nye regler pr. 1. april 2016 betyder, at alle elkunder skal have nye opdaterede leveringsbetingelser.

Jeg skal melde flytning. Hvad gør jeg?

Du skal ringe til DCC Energi på 7010 2700, hverdage kl. 8-16 for at melde flytning. Samtidig skal du oplyse målerstanden, medmindre du har fjernaflæst måler. Elaftalen kan flyttes med, så du også er sikret en god elaftale på din nye adresse.

Jeg har ingen strøm. Hvem skal jeg kontakte?

Hvis du oplever strømsvigt eller har nettekniske spørgsmål, skal du ringe 7611 6602 - servicevagten svarer alle dage døgnet rundt.

Hvorfor ser min elregning anderledes ud?

For at give dig det bedste overblik over den samlede udgift til el – elforbrug, afgifter og distribution kommer den nye samlede elregning fra DCC Energi, som DLG Energi har været partnere med siden juli 2015.

Ændrer min elpris sig med de nye regler?

Nej, din pris på el forbliver uændret. I stedet for at modtage to regninger for el, modtager du fremover én samlet regning for både elforbrug, afgifter og distribution.

Kan jeg opsige min elaftale med henvisning til ændringerne på elmarkedet pr. 1. april 2016?

Nej, elaftalen kan ikke opsiges på grund af de nye regler, da priser og vilkår er uændrede.

Hvordan foregår aflæsning af min elmåler fremadrettet?

Dit netselskab sender fortsat måleraflæsningskort, medmindre din måler bliver aflæst automatisk.

Hvem skal jeg kontakte om tekniske spørgsmål?

Har du nettekniske spørgsmål eller oplever strømsvigt, skal du ringe 7611 6602 - servicevagten svarer døgnet rundt.




Flexpriser i november måned for el:
Øst for Storebælt: 28,75 øre/kWh ekskl. moms og afgifter

Vest for Storebælt: 25,39 øre/kWh ekskl. moms og afgifter

Energi
DLG og DCC Energi i tæt samarbejde
DLG og DCC Energi dannede i 2015 et stærkt energipartnerskab. Det nye selskab er en af de førende energiforretninger i Danmark og henvender sig til både private, erhverv og landbrug.

Landbruget serviceres fortsat gennem DLG Energi, der tilbyder en bred vifte af energiprodukter og energiservices, herunder diesel, fyringsolie, brændstofkort, smøreolier, biobrændsel, elektricitet og naturgas.   
Vores absolutte styrke er vores stærke lokale tilstedeværelse. Vi udnytter i fællesskab vores vidtrækkende erfaringer i energisektoren til at levere produkter og service i verdensklasse til både eksisterende og nye kunder. Energipartnerskabet er bl.a. Danmarks største Shell forhandler.