DLG styrker Ruslands-position med nyt joint venture
31. august 2017

DLG styrker Ruslands-position med nyt joint venture

DLG etablerer et nyt joint venture med det internationale, amerikansk-baserede Alltech, der skal styrke positionen på det russiske marked for vitaminer og mineraler. Det nye joint venture vil kunne tilbyde flere russiske kunder de nyeste og mest innovative løsninger på området

Joint venture-aftalen på det russiske marked indgås med et af verdens førende selskaber inden for vitaminer og mineraler til husdyr, Alltech. Dermed vil DLG og Alltech kunne levere de nyeste og mest innovative løsninger til det russiske marked.

Aftalen giver begge virksomheder en ejerandel på 50 pct., og DLG’s eksisterende vitamin- og mineralfabrik og salgsorganisation i Orenburg syd for Ural-bjergene vil indgå i det nye joint venture. Ligeledes vil Alltechs salgsnetværk med base i Moskva indgå i selskabet.

”Samarbejdet med Alltech vil styrke vores position på det russiske marked, så vi udnytter vores fælles palet af innovative løsninger til landbruget og opnår et bredere kundenetværk. Sammen vil vi kunne tilbyde en række avancerede produkter, der øger effektiviteten hos de russiske husdyrprocenter på niveau med de europæiske nøglemarkeder,” siger DLG’s koncernchef, Kristian Hundebøll.

Alltechs formand og grundlægger, Pearse Lyons, forventer mange synergier i det nye samarbejde.

”Vi er meget glade for dette næste skridt med DLG, der er en betydelig spiller på landbrugsmarkedet. Det nye joint venture vil kombinere DLG’s evner inden for vitaminer og mineraler med Alltechs moderne ernæringsløsninger,” siger Pearse Lyons.

Om Alltech
Alltech er grundlagt i 1980 af den irske entreprenør og videnskabsmand, Dr. Pearse Lyons. Alltechs 5000 ansatte over hele verden forsker i og leverer løsninger til bæredygtig ernæring for planter, dyr og mennesker. Med flere end 100 fabrikker over hele verden er Alltech en førende producent af gærtyper og organiske spormineraler, og Alltechs fabrik til algeproduktion i Kentucky er den ene af blot to i verden. Se www.alltech.com/news for mere information.

Følg DLG på Facebook