Hvad er DLG Kundeportal?

DLG Kundeportal gør din hverdag i landbruget lettere ved at samle alle dine muligheder hos DLG online. Her kan du fragtfrit bestille varer fra dine kontrakter hos DLG og få et samlet overblik over alle dine data hos DLG med ordrehistorikken og omsætningsstatistikken. I kundeportalen kan du desuden købe en lang række relevante produkter til din bedrift i kataloget, som rummer over 3.000 varenumre med alt fra strøelse, bindegarn og desinfektion til værktøj, beklædning og papirvarer.

Kundeportalen kan også downloades som app til tablet og mobil på Google Play eller i App Store.


Kan jeg bestille hele døgnet?

Ja, du kan bestille, når det passer dig. Frem til kl. 05:59 bliver ordrer lagt via kundeportalen behandlet, som var de ringet ind til DLG indenfor vores normale åbningstider dagen forinden.


Hvorfor kan jeg ikke bestille fra alle mine kontrakter?

Det kan der være flere grunde til. Hvis kontraktens startdato ligger fremme i tiden, kan du først bestille fra denne kontrakt, når der er 14 dage til den træder i kraft, og du kan kun bestille til levering efter kontraktens start-dato.

Derudover er der en række produkter, som du kan have på kontrakt, men som du endnu ikke kan bestille via DLG Kundeportal. Det gælder primært gødning, såsæd og planteværn. Vi arbejder på, at det med tiden bliver muligt at bestille disse varer, men indtil da skal du fortsat bestille disse varer via DLG Kundecenter på telefon 33 68 60 00. 


Hvordan bestiller jeg energi fra en kontrakt?

Du kan se dine energi-kontrakter under købsaftaler, men her kan du ikke bestille fra dem. Gå i stedet til forsiden af DLG Kundeportal, hvor du midt på siden finder en boks med titlen 'Bestil energi'. Her kan du vælge, hvilken type energi du vil bestille. Når du bestiller energi, så går din ordre til DLG Kundecenter, som sikrer at din energi-bestilling trækkes fra den rigtige kontrakt.


Hvorfor er det nødvendigt at oprette leveringssteder på mine adresser, før jeg kan bestille?

Hos DLG leverer vi mange forskellige produkter til mange forskellige bedrifter. For at vi kan sikre den rette levering af din bestilling, er det nødvendigt, at du fortæller os, hvilke leveringssteder du har, og hvilke vogntyper, vi kan levere med. Det gøres sådan:

    1. Du starter med at vælge et leveringssted, fx silo eller maskinhus.
    2. Så skriver du et kendetegn, fx et silo-nummer.
    3. Herefter vælger du eventuelt, hvordan vi kan læsse af på det pågældende leveringssted, fx sidetip, bagtip eller hønselem.
    4. Til sidst vælger du eventuelt, hvilke vogntyper, vi kan komme til med hos dig, fx forvogn eller forvogn + hænger.

Når du har oprettet et leveringssted, så vil det altid være tilgængeligt, når du bestiller varer til den pågældende ejendom.


Glemt din adgangskode?

Hvis du har glemt din adgangskode, kan du få tilsendt den på mail her.


Hvad gør jeg, hvis jeg har spørgsmål eller problemer?

Så kontakter du DLG Kundecenter på 33 68 60 00 eller dlgkundecenter@dlg.dk.