Vi øger din sikkerhed på DLG Kundeportalen
Den 22. oktober opgraderer vi loginløsningen på DLG Kundeportal.
Det betyder, at du den dag modtager en mail fra DLG, hvor vi beder dig om at oprette en ny adgangskode.
Samtidig bliver dit brugernavn automatisk ændret til den e-mailadresse, vi har registreret hos os.
Når du har oprettet din nye adgangskode, fungerer portalen præcis som hidtil – blot med endnu stærkere sikkerhed omkring dit login.
👉 Bemærk: Ændringen gælder kun for DLG Kundeportal - www.dlg.dk/portal.
På DLG App skal du fortsat logge ind med dit nuværende brugernavn og password.
Det betyder for dig:
- Dit brugernavn bliver automatisk til din e-mailadresse
- Du skal lave en ny adgangskode
Hvorfor gør vi det?
Vi indfører nye login-krav, så din adgang altid er beskyttet med de bedste og mest tidssvarende sikkerhedsløsninger. Dine data er et af de vigtigste aktiver, vi har ansvar for at beskytte. Med de nye loginkrav følger vi branchens bedste praksis og ligger et skridt foran, når det gælder at forebygge misbrug og uautoriseret adgang.
Sådan gør du d. 22. oktober
- Du får en mail fra kundeportal@dlg.dk
- Klik på linket i mailen
- Brug engangskode til at logge på
- Opret en ny adgangskode
- Min. 8 tegn
- Mindst 2 specialtegn - Tryk ”Gem” – og så er du klar
Nye krav til adgangskoder
For at øge sikkerheden vil alle adgangskoder fremover skulle opfylde følgende krav:
- mindst 8 tegn
Indeholde tegn fra mindst 3 af 4 kategorier:
- små bogstaver
- store bogstaver
- tal
- symboler
Adgangskode må ikke være svage eller blandt de mest almindeligt brugte adgangskoder.
Disse krav gør det væsentligt sværere for uautoriserede at gætte eller misbruge loginoplysninger.
En helt almindelig praksis
At opgradere loginløsninger og stille højere krav til adgangskoder er en naturlig del af at drive en sikker digital platform. Vi holder os på forkant, så du altid kan være tryg ved at bruge vores systemer.
Har du brug for hjælp?
Kontakt DLG Kundecenter på 33 68 60 00 eller skriv til dlgkundecenter@dlg.dk – vi hjælper dig gerne.