Vilofoss’ bestsellere buldrer derudaf i Canada og USA
4. november 2019

Vilofoss’ bestsellere buldrer derudaf i Canada og USA

DLG-koncernens vitamin- og mineralforretning Vilofoss har oprettet to nye salgsselskaber i Nordamerika for at styrke salget. Vilofoss har sammen med partneren Protekta, et privatejet selskab fra Ontario i Canada med dansk ledelse, fået en glimrende start på samarbejdet.

Vilofoss’ ’Leading Products’ fortsætter fremgangen med et endnu større salg til nye og eksisterende markeder. Udover hovedmarkederne i Danmark, Tyskland, Sverige og Frankrig, så vækster USA og Canada også betydeligt. Vilofoss har desuden lige offentliggjort, at de investerer et trecifret millionbeløb i en ny dansk Vilofoss vitamin- og mineralfabrik i Brædstrup

”Vi har været i Nordamerika i en længere periode, men de seneste år har vi øget salget betragteligt. Sammen med det privatejede, canadiske selskab Protekta, har vi oprettet to nye salgsselskaber i Nordamerika med en 50/50-% ejerandel for at styrke salget yderligere. Vi kender Protekta særdeles godt fra det hidtidige samarbejde, men vi har nu officielle salgsselskaber med dem, og vi er meget tilfredse med udviklingen,” siger Anders S. Nielsen, salgschef i Vilofoss.

Protekta har i øvrigt dansk ledelse i form af Morten Jakobsen, som er stifter og CEO og sønnen Lasse Jakobsen, som er udviklingschef og de er også begge med i den nye fælles bestyrelse.

Den nye bestyrelse for Protekta en Vilofoss partner i Nordamerika består fra venstre af: Anders S. Nielsen, salgschef Vilofoss, Morten Jakobsen CEO og ejer Protekta, Lasse Jakobsen Business Development and Territory Manager Protekta, Klaus Andersen, International Sales Director, Vilofoss. Den nye bestyrelse har netop afholdt det første bestyrelsesmøde hos DLG i Fredericia.

Fokus på bestsellere
I branchen kan producenterne ikke blot sælge de samme vitamin- og mineralblandinger til husdyr uden videre, som vi har i Danmark, da de lokale forhold er meget forskellige.

”I lande, hvor vi ikke selv har produktion, sælger vi primært vores Leading Products, som landmanden kan tage direkte ned fra hylden og bruge i stalden. Vi ved de virker på alle markeder, og de kan nemmere eksporteres og sælges direkte til de respektive markeder, uden de skal forarbejdes. Men fortsætter salget i samme høje tempo, vil vi da ikke afvise, at vi på sigt også vil oprette egen produktion i Nordamerika,” siger Anders S. Nielsen, Vilofoss.

Vilofoss populære og efterspurgte bestsellere er eksempelvis: Stalosan desinfektionsmiddel, tilskudsproduktet X-Zelit, der reducerer mælkefeber hos kvæg og Peckstone-mineralsten til fjerkræ. Vilofoss vil også snarligt introducere FreshFoss i Nordamerika, som reducerer varmen i kvægfoder.

Succesfuld dansk og europæisk viden
Vilofoss’ Leading Products fortsætter fremgangen med det øgede salgsfokus i Nordamerika.

”Vi forventer os endnu mere af Nordamerika som vækstområde fremover, da de i høj grad efterspørger succesfuld dansk og europæisk viden. Med tiden vil vi udvide vores portefølje med endnu flere ’Leading Products’ i endnu flere lande i takt med, at vi har opkøbt og laver samarbejder med endnu flere virksomheder med nye, spændende produktnyheder. Så vi har helt klart fortsat store ambitioner for vores internationale forretning.”
Vilofoss en af de førende aktører på det europæiske vitamin- og mineralmarked.

Om Vilofoss
Vilofoss producerer 400.000 tons vitaminer og mineraler om året og omsætter for over 3 mia. kr. og har 17 fabrikker i otte lande i Europa og en mindre ejerandel i en vitaminfabrik i Kina. Vilofoss har salgsselskaber og agenter i over 20 lande og sælger til mere end 60 lande på alle kontinenter og har mere end 500 medarbejdere. Læs mere på www.vilofoss.com