Mest gris for pengene hos DLG
31. marts 2017

SEGES: Mest gris for pengene hos DLG

SEGES konkluderer i en undersøgelse, at DLG’s slagtesvinefoder giver mest gris for pengene. Hos de grise, der får DLG-foder, måles det laveste foderforbrug, den laveste dødelighed og den højeste kødprocent. Og dermed får landmanden det højeste dækningsbidrag.
SEGES har opgjort data fra en afprøvning af produktionsværdi af forskellige svinefoderblandinger afprøvet i samme stald på samme tidspunkt – dvs. under helt sammenlignelige forhold. Den afslører, at DLG’s svinefoder giver den bedste produktionsværdi – med analyser der er lige i øjet.

DLG’s slagtesvinefoder giver således mest gris for pengene. DLG’s slagtesvinefoder ’Svin Plus Enhed’ viser sig at være foran vores konkurrenter. Læs mere om undersøgelsen: Forskel i firmablandinger til slagtesvin – 2016 (16. februar 2017).

”Vi er rigtigt glade for og stolte af de nyligt publicerede resultater fra SEGES, der viser, hvad vi kan, når vi arbejder sammen i hele værdikæden i DLG. Vi har altid selv ment, at vi har de bedste produkter af høj kvalitet, men det er selvfølgelig fantastisk for os, at folk udenfor DLG siger det samme. Det skal vi være stolte af. Og det er en ros, som vi selvfølgelig håber, at kunderne lægger mærke til, så vi kan hjælpe dem med at øge deres produktivitet og bundlinje,” siger Jesper Pagh, vicekoncerndirektør i DLG.

Færdigblandet svinefoder helt i top på kvalitet

Læs også en anden SEGES undersøgelse fra februar 2017: Kontrol af færdigfoder af smågrisefoder og slagtesvinefoder, der viser, at DLG’s færdigblandede svinefoder er markedets bedste og helt i top målt på kvalitet. Læs DLG’s svinefoder er markedets bedste og helt i top

Portræt af Jesper Pagh
Jesper Pagh