DLG ansætter ny vicekoncerndirektør for Salg og Kunderelation
25. juni 2021

DLG ansætter ny vicekoncerndirektør for Salg og Kunderelation

Den 1. september tiltræder 46-årige Camilla Blicher Simonsen som vicekoncerndirektør for Salg og Kunderelation i DLG og indtræder samtidig i koncernens Group Management.

Som vicekoncerndirektør skal Camilla Blicher Simonsen stå i spidsen for DLG’s danske salgsorganisation, der gennem det seneste års tid har gennemgået en større transformation med det mål at styrke relationen til kunderne og forbedre kundeoplevelsen.

Jesper Pagh, COO og medlem af DLG’s koncerndirektion, ser frem til at byde Camilla Blicher Simonsen velkommen i DLG.

”Vi har udstukket en ambitiøs, strategisk kurs for vores danske forretning, og jeg er glad for at få Camilla med om bord til at fortsætte den positive udvikling, vi har sat i gang i et marked, der er i konstant forandring. Hun kommer med en omfattende erfaring fra kommercielle lederstillinger og har gennem mange år arbejdet med kunder med forskelligartede behov og vist, at hun kan skabe stærke resultater i en kompleks organisation med mange interessenter. Samtidig brænder hun for at motivere og udvikle sine medarbejdere og organisationen,” siger Jesper Pagh og fortsætter:

”Bæredygtighed er højt på dagsordenen i DLG, og vi ser det som en spændende kommerciel mulighed. Der vil Camilla, med sin erfaring indenfor bæredygtighed i et kommercielt perspektiv, kunne bidrage med værdifuld indsigt og inspiration, som kan bringe DLG til en endnu stærkere position i de kommende år. Jeg ser meget frem til at arbejde tæt sammen med hende og resten af vores dygtige salgsorganisation om den fortsatte udvikling af vores danske forretning.”

Kommer med massere af erfaring

Camilla Blicher Simonsen er uddannet cand.merc. fra Handelshøjskolen i Aarhus og begyndte sin karriere i Procter & Gamble Denmark. I 2006 kom hun til Arla, hvor hun har haft forskellige roller inden for salg og marketing, bl.a. som marketingdirektør og siden 2019 som Senior Sales Director for Foodservice i Danmark.

”Jeg er meget glad for, at jeg har fået denne mulighed i en af Danmarks mest interessante virksomheder, der har stærke værdier og er på en spændende forandringsrejse, som jeg glæder mig til at være en del af sammen med mit team af engagerede og fagligt meget dygtige kolleger. Det er en rolle, hvor jeg kan kombinere min erfaring indenfor salg og marketing med min passion for ledelse, digitalisering og bæredygtighed, og samtidig vægter det højt for mig, at DLG er et andelsselskab, og at jeg sammen med mit team får mulighed for at komme tæt på både kunder og ejere. Grovvarebranchen er nyt territorium for mig, så jeg går engageret til opgaven og glæder mig til at lytte, lære og bidrage – i nævnte rækkefølge,” siger Camilla Blicher Simonsen

Privat bor Camilla Blicher Simonsen i Stilling ved Skanderborg med sin mand og deres to børn.