DLG offentliggjorde sin strategi: "DLG Leading the Way 2021" på regnskabsmødet d. 21. februar 2017. Strategien er en vækststrategi, som skal bære koncernen fremover.
DLG-koncernen præsenterede d. 21. februar 2017 sin femårige strategi – DLG Leading the Way 2021 – der efter en periode med konsolidering og frasalg skal skabe vækst i Europas største grovvareselskab. Det skete i forbindelse med offentliggørelsen af koncernens hidtil bedste regnskab.
Målet er at vise konkurrenterne DLG's sande styrke og udbygge førerposition i Europa. Væksten på hovedmarkederne skal ifølge ”DLG Leading the Way 2021” komme fra innovative løsninger med kunden i centrum. Som Europas største indkøber af råvarer vil DLG kapitalisere yderligere på selskabets ekspertviden og geografiske rækkevidde. DLG lægger desuden op til en målrettet satsning på digitale løsninger og IT-investeringer, der skal fremtidssikre indtjeningen.