Kevin Lorenzen fejrer 25-års jubilæum i Team
2. maj 2023

Fra tankstationen til hjørnekontoret: Kevin Lorenzen fejrer 25-års jubilæum i Team

Kevin Lorenzen har haft en imponerende karriere i det tyske energi-, landbrugs- og byggemarkedsselskab Team, der er en del af DLG-koncernen. I denne måned har han 25-års jubilæum.

I dag er Kevin Lorenzen adm. direktør for Team, der er en af de største virksomheder i den tyske delstat Schleswig-Holstein. Karrieren i DLG´s tyske datterselskab begyndte på en tankstation i Eggebek. Her 25 år senere er studiejobbet skiftet ud med et hjørnekontor i Teams nye domicil i Flensborg - men han er stadig tæt knyttet til tankstationerne.

Kevin Lorenzen er født i Aabenraa og vokset op i en landsby med 1.700 indbyggere mellem Slesvig og Flensborg. Han gik på tysk gymnasium i Flensborg, og det var i de år, han lagde grundstenene til sin karriere i Team, da han i den nordtyske by Eggebek fik et studiejob på en tankstation, som i 1998 blev opkøbt af Team. Her fortsatte han som studentermedhjælper, mens han studerede på Flensborg Universitet og Syddansk Universitet i Flensborg og Sønderborg, hvorfra han har en BA i Business Administration samt en MBA i økonomi og International Management.

Med kandidatgraden i hus blev han i 2002 ansat som direktionsassistent i Team, og allerede to år efter blev han direktør for Team Agrarhandel, som var selskabets daværende landbrugsforretning.

I 2005 blev den del solgt til HaGe, et andet selskab i DLG-koncernen. Kevin Lorenzen blev i den forbindelse ansvarlig for integrationen af Team Agrarhandel i HaGe samt leder af forretningen i Østeuropa. To år senere vendte han atter tilbage til Team, hvor han fik ansvaret for selskabets energiforretning.

I 2009 tog Kevin Lorenzen endnu et skridt op ad karrierestigen og blev sideordnet adm. direktør, hvor han havde et tæt parløb med Iwer Jensen, som gik på pension i 2019. I mellemtiden trådte han ind i DLG’s koncernledelse, hvor han også i dag er med til at tegne den strategiske retning for koncernen, hvor det tyske marked spiller en stadig større rolle.

Som topchef i Team har Kevin Lorenzen været med til at drive den imponerende udvikling og vækst, der har præget Team de seneste 15 år, hvor omsætningen er tidoblet fra 5 mia. kr. til 50 mia. kr. Blandt kolleger og samarbejdspartnere er han kendt for sin særlige evne til at skabe relationer og for sit skarpe blik for at finde de gode investeringer, der har været afgørende for den enorme udvikling Team har gennemgået. Derfor dedikerer han naturligt til stadighed en stor del af sin tid til at møde nuværende og potentielle samarbejdspartnere, samtidig med han prioriterer tid til at komme rundt blandt Teams forretning, der i dag tæller flere end 450 lokationer på tværs af de tyske delstater inden for energi, landbrug og byggeri.

Med en stærk bevidsthed om at medarbejderne er nøglen til succes, har Kevin Lorenzen i takt med, at Team er vokset, haft fokus på, at Team-kulturen også forankres i de virksomheder, der gennem årene er blevet opkøbt. Det har også været et af hans fokuspunkter i sammenlægningen af de to DLG-selskaber Team og HaGe, der betød, at medarbejderstaben i Team i efteråret 2022 voksede til godt 5.000 medarbejdere.

Privat er Kevin Lorenzen gift og far til to døtre. I en travl hverdag bruges fritiden sammen med familien, der sætter pris på at rejse og opleve sammen, samt den omfangsrige vennekreds.