StartGris og VækstGris - smågrisesortiment med unik vitaminpakke
13. september 2017

DLG lancerer nyt smågrisesortiment med unik vitaminpakke

DLG lancerer nu et nyt smågrisesortiment, StartGris og VækstGris, til den højeffektive svineproducent. Med et unikt, efterprøvet vitaminkoncept og en række andre nyskabelser er StartGris og VækstGris-sortimentet den naturlige efterfølger til DLG's nuværende smågrisesortiment.
Den øgede produktivitet i de danske sohold med større kuld og lavere fødselsvægt blandt smågrisene stiller større krav til smågrisefoderet. Som det første grovvareselskab i Danmark lancerer DLG derfor et nyt smågrisesortiment, StartGris og VækstGris, med det unikke super-vitaminkoncept, der stimulerer foderoptagelsen og den daglige tilvækst hos smågrisene.

"Det er lige nu rigtig god økonomi i at investere ekstra i godt smågrisefoder, der sikrer høj foderoptagelse og størst muligt daglig tilvækst," siger Jesper Pagh, vicekoncerndirektør i DLG med ansvar for husdyrfoder.

"Vi har gennem længere tid arbejdet med at styrke fodersortimentet for smågrise fra 9-30 kg. Vi har haft gode resultater med Porkido hidtil, men vi har også arbejdet med besætninger, hvor resultaterne kunne have været bedre. Vores ambition med StartGris og VækstGris er at levere et kvalitetsprodukt med høj foderoptagelse, og som giver en høj daglig tilvækst - og leverer samme høje produktionsresultater som vores so- og slagtesvinefoder," siger Jesper Pagh.

Styrket immunforsvar og bedre foderoptagelse

Den nye vitaminisering i StartGris og VækstGris styrker immunforsvaret hos smågrisene. Ved et meget omfattende og endnu ikke publiceret forsøg har super-vitaminkonceptet vist en signifikant bedre foderoptagelse, større daglig tilvækst og lavere dødelighed i hele perioden fra 9-30 kg.

StartGris og VækstGris lanceres som et helt nyt sortiment med ni blandinger. Udover super-vitaminkonceptet indeholder sortimentet en række andre nyskabelser.

"I udviklingen af StartGris og VækstGris har vi smagstestet en lang række råvarekombinationer, der danner grundlag for vores nye sortiment. Målet har været, at smagen ligger helt i top. Vi har arbejdet målrettet med duft og smag i og uden på pillen, lanceret et unikt vitaminkoncept samt ændret til en ny og mere effektiv syrestrategi," siger Jesper Pagh.

"Nye protein- og fedtkilder er valgt ud fra god smag og høj fordøjelighed. Det giver en høj foderoptagelse og en stor daglig tilvækst, og det er netop, hvad vi vil opnå med vores nye sortiment til smågrise," siger Jesper Pagh.

StartGris- og VækstGris kan leveres fra i dag. Læs mere om vores smågrisefoder på www.dlg.dk/smågrisefoder.

Fakta om StartGris og VækstGris - ni nye blandinger

DLG's nye fodersortiment til smågrise er udviklet til at give høj foderoptagelse og stor daglig tilvækst.

Nyskabelser inkluderer:

1.       Nyt, afprøvet super-vitaminkoncept med signifikant bedre foderoptagelse, større daglig tilvækst og lavere dødelighed

2.       Forbedret smag og aroma i og uden på pillen for bedre foderoptagelse

3.       Justering af fedtkilder: Rå palmeolie som fedtkilde