Anette Papuga er ny HR-direktør i DLG
16. april 2020

Anette Papuga er ny HR-direktør i DLG

1. maj 2020 tiltræder Anette Papuga som HR-direktør i DLG, hvor hun også indtræder i koncernens Group Management. Hun har mere end 15 års erfaring indenfor HR og kommer fra en global stilling som HR Director i LM Wind Power, hvor hun har været ansat 11 år.

Niels Søren Rasmussen, COO i DLG, byder Anette Papuga velkommen i DLG:

”Jeg er meget glad for, at Anette bliver en del af holdet. Hendes faglige og ledelsesmæssige erfaring gør, at hun er godt klædt på til at stå i spidsen for HR-funktionen i DLG. Vi er midt i en transformationsproces, hvor vi blandt andet har sat en ny retning for vores danske forretning og flytter hovedkontoret fra København til Fredericia. Der spiller HR en vigtig rolle, så jeg ser meget frem til samarbejdet med Anette og hendes dygtige HR-team,” siger Niels Søren Rasmussen.

"Det er et privilegium"

Anette Papuga er uddannet indenfor international marketing og eksport fra Den Danske Eksportskole i Herning. Hun arbejdede i en årrække som blandt andet projektleder og salgschef, før hun i 2004 skiftede til et job som HR-konsulent i Danfoss. I 2008 kom Anette Papuga til LM Wind Power, hvor hun var i 11 år, heraf de seneste seks år som HR Director.

”Det er et privilegium for mig at få mulighed for at stå i spidsen for HR i en virksomhed som DLG, der har en tydelig og ambitiøs strategisk retning med et stærkt kommercielt fokus og kunden i centrum. Fagligt er det en utroligt spændende opgave at komme ind i virksomheden på et tidspunkt, hvor transformationen går ind i en ny, vigtig fase, og jeg ser meget frem til at vækste et bæredygtigt DLG i et tæt samarbejde med kolleger fra hele forretningen og HR teamet” siger Anette Papuga.

Privat bor Anette Papuga i Kolding med sin mand, Jacob, og deres tre børn. En stor del af fritiden bliver brugt med familien på farten og udendørs aktiviteter; herunder skiløb, svømning og cykling. Passionen for sidstnævnte har gjort, at Anette Papuga tre gange har cyklet med Team Rynkeby til Paris til støtte for Børnecancerfonden.

Anette Papuga