23. november 2016

Adm. direktør i Svenska Foder, Arne Rantzow, går på pension

Chefen for Svenska Foder, Arne Rantzow, har meddelt, at han ønsker at træde tilbage fra posten som administrerende direktør for at gå på pension. Arne Rantzow har siden sommeren 2015 ledt Svenska Foder igennem en periode med skærpet konkurrence på det svenske grovvaremarked.

Som en del af en planlagt proces har han i samarbejde med DLG’s ledelse besluttet sig for at træde tilbage ved indgangen til en ny femårig strategiperiode for DLG-koncernen.

Arne Rantzow har som adm. direktør været med til at stabilisere Svenska Foders position på det svenske marked. Selskabet står nu stærkt rustet til at realisere de mål, der er sat under en ny strategiplan for DLG-koncernen.

”Vi vil gerne takke Arne Rantzow for hans indsats i Svenska Foder. DLG har haft stort udbytte af hans indgående kendskab til det svenske marked i en svær periode, og vi har nydt godt af hans erfaring og ekspertise på det svenske landbrugsmarked,” siger koncernchef i DLG og bestyrelsesformand for Svenska Foder, Kristian Hundebøll.

Arne Rantzow vil i en periode stå til rådighed for løsning af ad hoc-opgaver i DLG-koncernen.

Ny ledelse i Svenska Foder

Med Arne Rantzows fratrædelse har DLG konstitueret Carsten Klausen som adm. direktør. Carsten Klausen har tidligere i en årrække været adm. direktør i Svenska Foder.

”Vi er meget tilfredse med, at Carsten Klausen har sagt ja til at tiltræde som konstitueret adm. direktør. Han har tidligere med gode resultater stået i spidsen for Svenska Foder. Endvidere kender han organisationen, og han har et indgående kendskab til det svenske landbrugsmarked,” siger Kristian Hundebøll.

Udover Carsten Klausen vender Johan Nordenblad tilbage til Svenska Foder som viceadministrerende direktør. Johan Nordenblad har i de seneste to år arbejdet som produktions- og logistikchef i DLG’s datterselskab, HaGe, i Tyskland.

Portræt af Kristian Hundebøl
Kristian Hundebøll