TNM IT bliver til DLG Connect
10. januar 2019

TNM IT skifter navn til DLG Connect

Danmarks førende leverandør af IT-løsninger til landbruget skiftede navn til DLG Connect pr. 1. januar 2019.
Navneskiftet sker som led i DLG-koncernens ambitioner om at levere digitale løsninger til den moderne landbrugsproduktion.

Danmarks førende leverandør af IT-løsninger til landbruget skifter navn til DLG Connect. DLG-koncernen har været hovedaktionær i TNM IT siden 2017. Navneskiftet til DLG Connect symboliserer, at virksomheden nu er en integreret del af et af Europas største landbrugsselskaber. Med det nye stærke setup kan DLG Connect levere fremtidens digitale løsninger til landbruget.

”I et moderne, dansk landbrug er IT en fast, integreret del af driften. Groft sagt er en smartphone blevet et af landmandens måske vigtigste værktøjer. Her kan han både holde øje med økonomi, vejret, ventilation, lys, fodring, vanding, kameraovervågning, adgangskontrol og meget, meget mere. Det er derfor vigtigt, at systemerne spiller sammen med høj driftssikkerhed, så landmanden kan føle sig tryg og koncentrere sig om at drive landbrug. Det er her, at DLG Connect har unikke kompetencer. Vi binder tingene sammen,” siger Peter Søby, adm. direktør i DLG Connect.

Landbrugets fremtid er digital

DLG-koncernen ser DLG Connect som en ambitiøs strategisk satsning på at levere digitale løsninger til den moderne landbrugsproduktion.
”Landbrugets fremtid er digital, og vi skal kunne levere de løsninger, som kunderne ønsker. Det ser vi i vores samhandel med landmændene, der allerede i vid udstrækning foregår digitalt via vores kundeportal og app. Med DLG Connect går vi nu forrest i at levere værdiskabende IT-løsninger og konkurrencekraft på bedrifterne,” siger Niels Søren Rasmussen, COO i DLG-koncernen.

IT uden bøvl

Hidtil har DLG Connect primært været kendt som ’landmandens IT-afdeling’. Installation og support af IT på bedrifterne er fortsat en kerneydelse for virksomheden.
”Som professionel landmand og virksomhedsleder, skal energien ikke bruges på at bekymre sig omIT-systemerne. Det skal være IT uden bøvl, og det kan DLG Connect. Vi leverer enkle og sammenhængende IT-løsninger til hele landbrugsdriften. Vi står for hardware, software og datasikkerhed. Vi står for indkøb, installation og support, så kunden kan fokusere på sit landbrug med IT, der virker,” siger Peter Søby, adm. direktør i DLG Connect.

Om DLG Connect og DLG-koncernen

DLG Connect har eksisteret siden 2003 og servicerer landbrug, leverandører og kunder til landbrugserhvervene. DLG Connect er ejet 87% af DLG-koncernen og 13% af Peter Søby. Selskabet er en af Danmarks mest erfarne IT-virksomheder inden for landbrugssektoren. Virksomheden leverer komplette IT-løsninger, installationer og support til kunder i tæt samarbejde med bl.a. leverandører af staldmekanisering og softwareløsninger. Læs mere på www.dlgconnect.dk

DLG-koncernen er et af Europas største landbrugsselskaber med en omsætning på 49,1 mia. kr., aktiviteter i 18 lande og 6.300 medarbejdere. DLG er et andelsselskab, der er ejet af danske landmænd. Vores grundlæggende forpligtelse er at styrke vores kunder og ejeres konkurrenceevne. Det gør vi ved konstant at udvikle vores tre kerneforretningsområder: Grovvarer, Vitaminer & Mineraler og Energi & Service. Læs mere på www.dlg.dk

Følg DLG på Facebook