Ny certificering giver bedre rådgivning, sparring og service. Det skal kunne ses på landmandens bundlinje, at han handler med DLG.
2. juni 2016

DLG først i Danmark med certificering af konsulenter

DLG har som det første grovvareselskab i Danmark besluttet at certificere alle sine produktkonsulenter. Øget faglighed giver bedre rådgivning, bedre sparring i valg af foderblandinger og mere professionel service.

Som det første selskab i grovvarebranchen er DLG ved at certificere samtlige produktkonsulenter for at kunne garantere det forventede høje niveau af faglighed og professionel service over for landmændene.

Med den nye certificering kan landmænd, der handler med DLG være sikre på, at alle sælgere lever op til høje krav om faglig viden, produktsortimentet og meget stringente retningslinjer for kundeservice.

”Den moderne landmand er dybt professionel, og det skal vi kunne matche. Derfor skal vi sikre, at vores sælgere også i fremtiden har den nødvendige faglighed, så vi kan levere en ordentlig service. Det sikrer vi med certificeringen,” fortæller Jesper Pagh, vicekoncerndirektør i DLG med ansvar for husdyrernæring.

Kompetent sparring
I første omgang har alle produktkonsulenter i faggruppen Svinefoder gennemgået et undervisningsforløb og en række eksaminer og prøver – både skriftligt og mundtligt – der har testet konsulenternes faglige og professionelle kunnen. I løbet af året vil konsulenter inden for kvæg, fjerkræ og Vitfoss også blive certificeret.

”Landmanden får konkret bedre rådgivning, mere kompetent sparing på valg af de rette foderblandinger, mere professionel service og bedre opfølgning, når han handler med DLG,” siger Jesper Pagh.

”Vi er sat i verden for at servicere landmanden, og vi er stolte af dette certificeringstiltag. Det skal kunne mærkes på landmandens bundlinje, når han handler med DLG – hver eneste gang,” slutter Jesper Pagh.

Jan Kristensen
Markedschef
Fjerkrækonsulenter
Har du spørgsmål til din fjerkræbesætning?
Kontakt vores fjerkrækonsulenter.

Find konsulent - fjerkræ

Besøg vores Kundeportal
Opret en profil på DLG Kundeportal og få samlet alt ét sted. Du kan bl.a. tilgå dine kontrakter, se dine dokumenter, søge i din ordrehistorik, tilpasse dine Track and Trace beskeder, følge med i prisudviklingen på afgrøder.

Du kan også nemt bestille kontrakt- og shopvarer med få klik - døgnet rundt.

Brug rollestyring til at give udvalgte adgang til din kundeportal, fx medarbejder, driftsleder, revisor eller rådgiver. Rollen giver kun adgang til det nødvendige indhold.

Opret dig her