DLG vinder guld
23. april 2018

DLG vinder guld for branchens bedste mobil app

DLG’s app fik førstepladsen ved Danish Digital Awards 2018 i kategorien ’Mobile App’.

Det blev til en førsteplads og en guldmedalje til DLG’s mobil-app, da Danmarks digitale håndværk blev hyldet ved Danish Digital Award - branchens mest prestigefyldte konkurrence. DLG’s app er ”et skoleeksempel på den værdi, som digitaliseringen kan medføre,” lød det fra juryen.

”Vi er utrolig stolte over den flotte pris, som vi har modtaget for vores DLG App. Det er adskillige års hårdt slid, der ligger bag anerkendelsen, og der skal lyde en stor tak til alle involverede - både kolleger og alle landmænd, der løbende er med til at give feedback, så vores digitale løsninger hele tiden bliver bedre,” siger vicekoncerndirektør for digitalisering Christoffer Hage.

"Den prestigefyldte pris vidner også om, at de digitale muligheder, vi tilbyder landmændene, rent faktisk er i topklasse. Vi har en række nye funktioner på vej i vores app, som vil gøre det endnu mere effektiv for vores kunder og medarbejdere.”

Digitalisering har været et fokusområde, der har fået særlig opmærksomhed de seneste år hos DLG, hvor omsætningen på Kundeportalen sidste år rundede en omsætning på 1 mia. kr., hvilket er en fremgang på hele 30%. DLG forventer en tilsvarende høj stigning i 2018.

Se de mange funktioner, du får med DLG App. Du skal være erhvervskunde hos DLG og have en bruger på vores Kundeportal for at anvende den.

Juryen anerkender landbruget

Sammen med den fysiske pris fulgte også en begrundelse fra Danish Digital Awards jury, der forklarer, hvorfor de netop har valgt DLG-app’en som vinder:

"Juryen er stærkt begejstret for at kunne give guldet til DLG. Casen er et skoleeksempel på den værdi, som digitaliseringen kan medføre – selv i et erhverv med så mange år på bagen som landbruget. Resultaterne taler sit tydelige sprog både i forhold til effektivisering af købsprocesser, vedvarende omsætningsmæssig fremgang og et stødt stigende brugerantal. Samtidig er juryen imponeret over, at det er lykkes at skabe så stor nytteværdi, når det trods alt var Danmarks største erhverv, der skulle optøs og digitaliseres. Vi gætter forsigtigt på, at der i periferien er blevet kæmpet nogle vigtige kampe, som man nu virkelig kan være stolte over at høste frugterne af.”

Udviklingschef Ulrik Vilhof fra DLG's Digitale Kanaler er glad for anerkendelsen: ”Det har været en lang rejse med mange bump på vejen, men det lange, seje træk gør, at vi i dag har et virkelig godt produkt, som flere og flere af vores landmandskunder tager til sig. Det er fantastisk med sådan en anerkendelse – for medarbejdere, samarbejdspartnere og kunder,” siger han.

DLG nomineret til årets E-handelspris

Det er ikke første gang, at DLG’s digitale løsninger bliver hyldet. DLG’s Kundeportal er netop blevet udvalgt som en af fem finalister til at vinde årets E-handelspris i kategorien ”Bedste B2B-virksomhed”. Det er en pris, der uddeles af Foreningen for Dansk Internethandel, og som DLG tidligere har vundet en bronzemedalje ved. Vinderne af E-handelsprisen kåres 24. maj 2018. Læs mere om E-handelsprisen

Læs mere om app’en, og hent den her.