6. september 2019

Christina Nielsen stopper som koncerndirektør for økonomi og regnskab i DLG

Christina Nielsen, koncerndirektør for økonomi og regnskab og en del af koncernledelsen i DLG-koncernen, har valgt at stoppe i DLG. Af familiære årsager ønsker hun ikke at flytte med DLG til Fredericia, når DLG flytter hovedsæde fra Axelborg i København til det nye hovedsæde i Fredericia i juni 2020.

Christina Nielsen, statsautoriseret revisor og Group Executive Vice President i DLG, kom til DLG fra en stilling som Senior Manager i Deloitte. Her havde hun igennem mere end 10 år samarbejdet med DLG og havde herigennem et indgående kendskab til DLG-koncernen allerede inden hun tiltrådte for fem år siden.

Christina Nielsen har været med til at professionalisere DLG-koncernens økonomi- og regnskabsfunktion og har været med til at samle de forskellige økonomiprocesser på tværs af selskaber og lande i DLG-koncernen og dermed haft aktier i, at DLG-koncernen står langt bedre styrket økonomisk.

”Vi er selvfølgelig meget ærgerlige over, at Christina ikke kommer med til Fredericia. Vi er taknemmelige for Christinas store indsats for DLG gennem de seneste fem år. Hun er meget respekteret i koncernen og har været en dygtig leder af Group Finance. Jeg har over de sidste måneder lært hende at kende som en kompetent, vidende og behagelig kollega,” siger Thomas Brebøl Christensen, Group CFO, som startede i DLG den 1. juli 2019 og fortsætter:

”Når det er sagt, har jeg stor forståelse for hendes familiære situation og respekterer hendes valg. Vi ønsker Christina alt det bedste og held og lykke fremover – både med familieforøgelsen og den fortsatte karriere,” siger Thomas Brebøl Christensen.

Christina vil ikke returnere til DLG efter afsluttet barsel og fratræder ved udgangen af juni 2020. Frem til Christina Nielsen går på barselsorlov, forventet medio november 2019, forsætter hun i sin nuværende stilling.