DLG nomineret til Danish Digital Award
20. marts 2018

DLG App nomineret til Danish Digital Award 2018

Vi er i år nomineret i hele tre kategorier til Danish Digital Award med vores DLG App, der tillader vores kunder direkte adgang til Kundeportalen via mobil eller tablet.

Landmand bruger DLG appen”Det er en stor hjælp i hverdagen, at jeg bare kan lægge ting på bestillingslisten med det samme, så husker jeg det og har ikke en masse gule sedler liggende, der alligevel bare bliver væk. Inden vi begyndte at bruge det, brugte vi også tid på at køre op til smeden for at købe værktøj, redskaber og diverse småting. De ture sparer vi nu. Det er klart blevet nemmere,” siger Thomas Staun, landmand på Klæstruplund i Nibe.

Han er blot én af mange landmænd, der har taget DLG’s app i brug til at bestille varer direkte fra sin mobil. Men det er ikke det eneste, som app’en kan.

Det er bl.a. også muligt at få adgang til ens kontrakter, ordrehistorik og indlægssedler samt bestille energi direkte fra mobilen, og se de dagsaktuelle landbrugsnyheder.

Idéen var nemlig at gøre det mere effektivt for landmanden at drive erhverv. Det er også en af de egenskaber, som app’en er blevet nomineret for.

”Effectiveness” hedder kategorien, og de to andre er ”Innovation established brands” og ”Mobile”. Vinderne bliver kåret d. 19. april 2018, hvor Danish Digital Award bliver afholdt i Tap 1.

Se de mange funktioner, du får med DLG App. Du skal være erhvervskunde hos DLG og have en bruger på vores Kundeportal for at anvende den.

Digitalisering er i fokus

Nomineringerne kommer ovenpå en årrække, hvor DLG har haft øget fokus på digitalisering. Vi har satset stort på at udvide denne del af forretningen, og det kan nu ses.

Omsætning på vores e-handelsplatform gik 30% frem og rundede én mia. kr. i 2017.

”Vores store digitale indsats begynder at bære frugt. Vores digitale løsninger som kundeportalen, vores app og den digitale interaktion med vores kunder er blevet udviklet markant i det forgangne år, og det har kunderne kvitteret for. Vi gik 30% frem i 2017, og vi forventer en tilsvarende stigning i væksten i år,” siger COO Ole Christensen.

Læs mere om app’en, og hent den her.