Verdens Bedste Gris - nyt svinefoderkoncept
16. maj 2017

Nyt svinefoderkoncept: Verdens bedste gris

DLG og Vitfoss har netop lanceret et nyt svinefoderkoncept under sloganet "Verdens Bedste Gris". Formålet er, at vores kunder kan profitere af al den internationale viden, som vi samlet har i DLG-koncernen. Konceptet er et supplement til vores kendte foderløsninger til de danske svineproducenter.
For vores Landmixkunder hedder konceptet VFmix og adskiller sig fra de traditionelle Landmixblandinger ved at være svinefoderblandinger, som i endnu højere grad inkluderer international viden og erfaringer fra udenlandske og egne fodringsforsøg – og dermed ikke nødvendigvis følger alle danske normer for næringsstoffer.

Central managementdel i grisestalden

Forudsætningen for at få succes med disse typer svinefoderblandinger er, at der samtidig sikres et højt managementniveau i din svinebesætning. Det medfører, at konceptet via DLG og Vitfoss-konsulenterne integrerer rådgivning om alle aspekter af svineproduktion med det formål at opnå topresultater gennem et partnerskab.

Det nye management- og fodringskoncept kan benyttes til fodring uden brug af veterinær zink og med et minimalt brug af antibiotika, uden at det går ud over tilvækst og foderforbrug. Faktisk kan vi i vores forsøgsstald påvise en bedre produktionsøkonomi på netop disse svinefoderblandinger.

Forskning og udvikling viser vejen

Koncernen bruger årligt store ressourcer på Forskning og Udvikling. Udviklingen er fortløbende, og vi tilfører kontinuerligt ny viden og nye muligheder til konceptet.
Vi indhenter vores dokumenterede viden fra mange områder. Både fra vores forsøgsstalde i ind- og udland, fra konsulenternes erfaringer fra markedet og vores faglige medarbejdere.

Har du spørgsmål om ”Verdens bedste Gris”: Kontakt en af vores svinefoderkonsulenter

SEGES: Mest gris for pengene hos DLG
SEGES: DLG holder hvad de lover
Kontakt kundecenter