24. februar 2016

GASA Group leverer rekordresultat til DLG-koncernen

GASA Group har opnået et historisk flot resultat på 27 mio. kr. før skat. Resultatet skyldes flere års rationaliseringer, konsolidering på det danske marked og øget performance i datterselskaberne.
DLG’s datterselskab GASA Group opnåede i 2015 sit hidtil bedste resultat på 27 mio. kr. før skat baseret på en rekordomsætning på 2,3 mia. kr. Årets resultat er mere end en fordobling i forhold til 2014.

”Vi har i 2015 set resultatet af flere målrettede indsatser de seneste tre år til trods for et presset marked i Europa. Markedet for blomster og potteplanter er under forandring, men med vores stærke datterselskaber i Holland, Tyskland og Polen har vi skabt en stærk position med unikke markedsmuligheder,” siger Niels Søren Rasmussen, adm. direktør i GASA Group.

Med datterselskaber på de betydende markeder er GASA Group i stand til at tilbyde alle kunder det fulde sortiment, og det er atypisk og skaber stærke kunderelationer.

”Vi skiller os ud og har en offensiv og innovativ tilgang til det europæiske marked, hvor vi har kunden i centrum,” siger Niels Søren Rasmussen.

”GASA Group skal skabe yderligere vækst i 2016. Hovedparten forventer vi at se på eksisterende markeder, men vi arbejder også målrettet med at få en væsentlig større bid af kagen på nærmarkederne – altså i Skandinavien,” siger Niels Søren Rasmussen.

Nøgletal GASA Group 2015 2014 2013 2012

Omsætning, mio. kr. 2.28  2.078 2.099 1.895

Resultat før skat (EBT), mio. kr.   27        13              2   -28

Om GASA Group
GASA Group er 100% ejet af DLG-koncernen, der blev majoritetsaktionær i 2008. GASA Group er en stor international handelsvirksomhed med 400 medarbejdere og har datterselskaber i Holland, Tyskland og Polen. Aktiviteterne ligger inden for de fire hovedområder Wholesale, Retail, Garden Center og Young Plants. Læs mere om GASA Group.
DLG i korte træk 2021
DLG Årsrapport for 2015